Alla inlägg den 17 februari 2011

Av Flickan Duktig - 17 februari 2011 18:15

För en tid sedan hörde jag en låt på radion som jag föll pladask för! Både texten och rösten på killen som sjöng tilltalade mig starkt!




Som en nersolkad skjorta

Som en trasig medalj

Som nåt som stod för nåt vackert, men som tappat sin glans


Det är för sent att rätta till

Det är för sent att börja om

Det är för sent för ett påkommet svar


Var jag en dåre, var jag blind, var jag förlorad?

Så var det för din skull

Var jag ett barn som sprang bort mig i natten?

Så var det för din skull


Jag borde gått när jag kände att hjärtat tog stryk

Borde förstått att du behövde nåt mer

Jag har förstått nu, polletten har trillat ner

Men åt helvete för sent


Som ett urdrucket glas

Som ett skämt dom hört förut

Som att bocka för publiken när dom redan gått ut


Det är för sent att rätta till

Det är för sent att börja om

Det är för sent för ett påkommet svar


Var jag en dåre, var jag blind, var jag förlorad?

Så var det för din skull

Var jag ett barn som sprang bort mig i natten?

Så var det för din skull


Jag borde gått när jag kände att hjärtat tog stryk

Borde förstått att du behövde nåt mer

Jag har förstått nu, polletten har trillat ner

Men åt helvete för sent


Ska jag förbanna och gråta eller skratta och

förlåta mig själv för min dumhet?

Spelar det nån roll?

Det är ju för sent

Det är åt helvete för sent


Var jag en dåre, var jag blind, var jag förlorad?

Så var det för din skull

Var jag ett barn som sprang bort mig i natten?

Så var det för din skull


Jag borde gått när jag kände att hjärtat tog stryk

Borde förstått att du behövde nåt mer

Jag har förstått nu, polletten har trillat ner

Men jag borde gått


Jag har förstått nu, polletten har trillat ner


Åt helvete för sent




Ovido - Quiz & Flashcards